Szolgáltatásaim

 

Gép vásárlás után célszerű (a folyamatos- és üzembiztos működéshez) a rendszeres karbantartást választani.

Ezt általában szerződéses formában szoktam javasolni, de az eseti megbízásokat is teljesítem. Jelenleg kiszállást, maximum 50 km-es körzeten belül tudok vállalni, korlátozott lehetőséggel.
 

Eseti szerviz
Eseti szerviz
Szerződéses karbantartás
Szerződéses karbantartás
Gép- és kellék kereskedelem
Gép- és kellék kereskedelem

1995 óta foglalkozom vágógépek, iratmegsemmisítők, spirálozó-gépek javításával, szervizével.

  • Hivatalos IDEÁL és Reco márkaszervizként szolgáltatási körömbe tartozik az eseti javítás, karbantartás, garanciális javítás.

    Szerviztevékenységemet többféle módon végezem, eseti- és szerződéses formában egyaránt, (természetesen ezt a differenciált munkadíjam is tükrözi).

    A rendszeres karbantartásra szerződött partnereim számára honorálom a megbízást, a javításra szoruló gépük:

    - alkatrész igényét 5% kedvezménnyel,

    - és a javítás munkadíját 10% kedvezménnyel számlázom.


Megéri-e használt, több 10 éves irodagépre alapozni egy vállalkozás vagy ágazat működését?

Mielőtt beleugrana egy idejétmúlt irodagép vásárlásba!


Szakmai tapasztalatom:

Reneszánszát éli a használt irodagépek importja, beszerzése, forgalmazása. A forrásokat nem ismerem, nem is szeretném, egyet azonban biztosan tudok:

Ha egy vállalkozás eladja, a szolgáltatásához használt gépeit az legtöbbször azért teszi, mert az már:

  • gazdaságosan nem javítható,
  • nem bírja azt a terhelést, amire eredetileg tervezték
  • nem felel meg a jelenleg hatályos biztonsági előírásoknak, elavult
  • nincs már hozzá elérhető szerviz-támogatottság (itt nem a személyi feltételekre gondoltam, hanem alkatrészre, gyári dokumentációs támogatásra).
  • az nyugat európában élő előző tulajdonos  mérlegel, ha valamitől megszabadul, az nem azért van, mert az a dolog olyan jó és megbízható. 

Nem beszélve arról, milyen jól jön ez mindenkinek. Nem ott kell az ipari hulladék megsemmisítéséről gondoskodni, hanem mi elhozzuk, és még fizetünk is érte. (Mint az autóikat anno.)

Az elmúlt években több alkalommal sikerült találkoznom, olyan gépekkel, ami ilyen forrásból származott és meghibásodott.

Ilyen esetben sok mérlegelendő kérdés merül fel:
• Mennyire egy értelmű a hiba jelenség, előre meghatározható-e a javítási idő. (Volt amikor több napba telt amíg a hibát megtaláltuk.)
• Ha nem, akkor a hiba keresésre fordított munkaidőt kifizeti-e a tulajdonos, megéri-e neki ezt a költséget bevállalni és bevállalja-e? Hiszen előfordulhat, hogy csak eltört egy forrasztás volt a hiba -(amit 8-10 órai keresgélés után talál meg a szerviz)- , de emiatt nem szívesen fizet ki 8-10 * több ezer forintot az ügyfél)
• Egy 10-20 éves gépnél az is előfordulhat, hogy egy hiba jelenséget megszüntetve, egy újabbat idézhetünk elő. (elektronikai hibák estén egy áramkör megszakadása megvédi a következőt a meghibásodástól, de amikor az előzőt megjavítjuk, akkor tovább megy a "hibás" jel és tönkre tesz egy másikat). Ilyenkor jön a vita ki a felelős az újabb hibáért? A tulajdonos természetesen nem érez felelősséget, a szerviz a jelzett hibát jó szándékkal elhárította, az eladó pedig mossa kezeit, mert ő használt gépet adott, amivel az új tulajdonos tisztában volt a vásárláskor. Ez egy nagyon kényes és nehéz helyzet.
• Minél értékesebb gépet vett az ügyfél (olcsón, egy új árának a töredékéért), annál fájdalmasabb, hiszen sorban jönnek elő a hibák, melynek elhárítása végül jelentősen megemeli a beszerzési költségeket. Szép lassan rákölt annyit a gépre, mint amennyibe egy új került volna, nincs garanciája és időközben nem tudta arra használni, amire megvette, mert folyamatosan szervizelés alatt állt. Jobb esetben! Ugyanis könnyen előfordulhat, hogy olyan alkatrész megy benne tönkre, amit a gyár már nem tud szállítani, hiszen a gyártásból való kivonás után még 5 évig biztosít alkatrészellátást. Ilyenkor a gép "kuka", esetleg megpróbálkozhatnak alkatrész utángyártással, ami már nem bitzosítja az eredeti minőséget, biztonságot, élettartamot. Bizony a memóriaprogramozásnál (eprom égetés) pedig egyáltalán nem járható út.

Számtalan esetben akad egy ismerős elektromos szaki, aki ennek ellenére meg tudná csinálni, ha lenne hozzá kapcsolási rajz! Adjunk vagy küldjünk hangzik el. Sajnos egy idő után már a gyár sem őrizgeti a régi gépek dokumentációit, a programozást pedig üzleti titokként őrzi, nem adja ki. Ezt sokan nem fogadják el és kiírnak az Ideál gyárnak, akik átirányítják, vissza hozzánk a problémát, hiszen mi vagyunk a magyarországi képviseletük!

Kérem higgyék el, nem érdekünk az elutasítás, a segítség nyújtás az elsődleges célja egy szerviznek, hisz ebből van bevétele. Amivel nem rendelkezünk, azzal segíteni sem tudunk. A hasznos munkavégzéstől vesszük el az időt, a többszöri levelezgetéssel, győzködéssel.

• Megéri-e egy üzembiztos gépbeszerzést, kiváltani egy 50-50% ban labilis-megbízható gépre?
• Alapozhat-e szolgáltatást, megrendelői stabilitást, egy agyon használt 10-15-20 éves gépre?

• Vajon elégedett lesz-e az ügyfele, ha folyamatos szervizelés alatt áll a gépe és emiatt a megrendelésének teljesítése csúszik? 

Vagy, hogy ezt elkerülje, inkább plusz költséggel megcsináltatja egy vetélytárs nyomdájában a megrendelést?

• Még számtalan ilyen kérdés merülhet fel és fel is kellene merülnie, amikor valaki egy ilyen beszerzésen gondolkodik el!!!

Köszönöm a figyelmét!

  • Bízom benne hasznosnak találta gondolataimat, segítettem döntéshozatalában!
Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el